آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عملکرد ضعیف پیام در لیگ دو| دور از صدر، دور از انتظار

  • کد خبر: ۹۸۴۰۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
عملکرد ضعیف پیام در لیگ دو| دور از صدر، دور از انتظار
پیام توس با قرارگرفتن در جایگاه نازل دهم، نیم‌فصل نخست لیگ دسته‌۲ فوتبال کشور را به پایان رساند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته سیزدهم و پایانی دور رفت رقابت‌های لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور با کسب یک‌تساوی برای نماینده مشهد به پایان رسید. تیم فوتبال پیام توس خراسان در وضعی در آخرین بازی نیم‌فصل مقابل میزبانش بعثت در ورزشگاه آزادی کرمانشاه به تساوی یک‌یک رسید که با این نتیجه در جدول پانزده‌امتیازی شد و در پله دهم باقی ماند.

سبزپوشان مشهدی که اولین فصل حضورشان در مسابقات را سپری می‌کنند، در همین نیم‌فصل یک سرمربی عوض کرده و برخی اعضای کادرفنی‌شان هم دستخوش تغییرات شده‌اند. پیام با پله دوم جدول که شانس صعود به لیگ دسته‌یک محسوب می‌شود، همین حالا یازده امتیاز فاصله دارد. پیام در نیم‌فصل ۴ برد، ۳ تساوی و ۶ شکست به‌دست آورده است. با این همه، شاگردان حسن سروری به نیم‌فصل دوم و اتفاقات امیدوارند. نماینده مشهد در نیم‌فصل اول روز‌های پرفرازونشیبی را سپری کرد که در این گزارش آن را مرور خواهیم کرد.

شروع پیام با بابایی

شالوده اصلی باشگاه سبزپوشان مشهدی پیامی‌های قدیم هستند و با ادعای احیای باشگاه پیام به عرصه حیات پا گذاشتند، اما حقیقت آن است تیمی از صفر تشکیل دادند و همین مسئله در شکل‌گیری فلسفه فوتبال این تیم و نتیجه‌گرفتنشان در لیگ سخت دسته‌دوم تأثیرگذار است. پیام کارش را با محمد بابایی، چهره پیامی فوتبال مشهد، به‌عنوان سرمربی آغاز کرد و بابایی هم برای بهادادن به جوانان و استفاده از بازیکنان بومی بنای آزمون برای انتخاب بازیکنان گذاشت.

اقدامی که البته به مذاق بسیاری از بازیکنان مشهدی رده‌های دسته‌دوم و سوم فوتبال این شهر خوش نیامد و حاضر نشدند در این آزمون‌ها شرکت کنند و به باشگاه پیام ملحق شوند. مسئله‌ای که موجب شد دست بابایی در انتخاب بازیکنان تراز اول برای تیمش بسته شود و عملا پیام نه‌تن‌ها نتواند فهرستش را پر کند، بلکه از جذب مهره‌های شش‌دانگ برای پست‌های مختلف هم عاجز بماند.

۱۱ امتیازی که کافی نبود!

با وجود همه کمبود‌ها در پست‌های مختلف، پیام با محمد بابایی در ۹ بازی ابتدایی فصل یازده امتیاز گرفت؛ اتفاقی که نتوانست رضایت مدیران این تیم را جلب کند و خیلی زود محمد بابایی به‌صورت توافقی بعد از بازی با چوکا از این تیم جدا شد. جدایی‌ای که کمی عجیب و به‌نظر عجولانه بود و شاید بهتر بود پیام در نخستین فصل حیاتش با سرمربی‌ای که خودش تیم را بسته بود، ادامه می‌داد و دست‌کم مدیران این تیم تا نیم‌فصل به او فرصت می‌دادند. البته گفته می‌شود خود بابایی استعفا کرده، اما واقعیت آن است که این جدایی توافقی بوده است.

دور از صدر، دور از انتظار

تیمی که ترمیم نشد

پیام با جدایی بابایی، یک بازی بدون سرمربی و با هدایت خود یونس مسعودی به میدان رفت که نتیجه‌اش هم باخت ۱ بر ۰ بود. بعد از آن بود که حسن سروری به‌عنوان جانشین بابایی هدایت پیام را به‌عهده گرفت و هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه هم الحق‌و‌الانصاف برای او سنگ‌تمام گذاشتند و سیل جذب بازیکن‌های مدنظر آقای سرمربی به این باشگاه سرازیر شد. خرید‌های پیاپی این علامت سؤال را به وجود آورد که مگر پیام چند جای خالی در فهرستش دارد که این‌همه بازیکن می‌گیرد. محمدامین بهرامی و وحید جلالی‌نیا دو نفری بودند که البته کارنامه به‌نسبت خوبی در سطح لیگ دسته‌دوم دارند. همچنین عباس شریف سرمربی تیم زیر چهارده سال پیام که قهرمان لیگ دسته اول مشهد شده بود نیز به کادرفنی این تیم اضافه شد، اما به‌نظر هنوز تغییر ملموسی دست‌کم در نتیجه‌گرفتن تیم دیده نمی‌شود.

پیام در وضعیت فوق‌العاده

نماینده مشهد در جدول چهارده‌تیمی مسابقات در جایگاه دهم است؛ رتبه‌ای که باتوجه‌به شرایط امتیازی سایر تیم‌ها برای پیام وضعیت فوق‌العاده محسوب می‌شود. نماینده مشهد برای رسیدن به نقطه صعود یازده امتیاز نیاز دارد و بعید نیست در سیزده بازی دور برگشت بتواند با چند برد پیاپی خودش را در جدول بالا بکشد، اما حقیقت آن است که وضعیت پیام در منطقه پایین جدول خطرناک‌تر است.

پیامی‌ها با تیم سیزدهم جدول که منطقه خطر سقوط است، فقط شش امتیاز فاصله دارند و ممکن است به‌سادگی در اثر یکی‌دو غفلت به وضعیت بحرانی گرفتار شوند. با این‌همه، انتظار می‌‎رود پیام در نیم‌فصل دوم دست‌کم بتواند در جدول بماند تا نخستین فصل حضورش در رقابت‌ها را به‌سلامت پشت‌سر بگذارد و فصل بعد با یارگیری و اتخاذ راهبردی بهتر به فکر صعود به لیگ دسته‌اول فوتبال کشور باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->